Dime är ett kanadensiskt skateboardföretag som grundades 2005 och är baserat i Montreal. Sedan starten har Dime utvecklats från en liten grupp vänner till ett av de ledande skatemärkena i världen. De är kända för sina humoristiska skatevideor, för att driva en skatebutik, för att skapa kläd- och accessoarkollektioner och framför allt för Dime Glory Challenge - unika skatetävlingar som fokuserar på skoj och underhållning snarare än det traditionella tävlingsformatet. Allt detta understryker deras motto "humor först, skridskoåkning sedan". Dime är känt för att vara rent och roligt, och är fullt engagerat i att stödja skateboard-subkulturen, men har också en bred räckvidd och attraktionskraft. Varumärket anses vara enkelt, lättförståeligt och opretentiöst, men samtidigt banbrytande och unikt. I en konkurrensutsatt miljö av skatevarumärken säger detta mycket om deras status. Grundarna av Dime är Antoine Asselin, Philippe Lavoie, Bob Lasalle, Hugo Balek, Charles Rivard, Eric Riedl och Alexis Lacroix. Vincent Tsang anslöt sig senare som konstnärlig ledare och marknadschef. Det primära målet var att skapa fantastiska skatevideor som visade Montreals spots, men snart blev Dime ett fenomen som var känt utanför skatecommunityn tack vare personligheter som Virgil Abloh, Kaytranada och Lily Rose Depp.
Visa alla DIME produkter